torsdag 25 februari 2016

Fotoblogg: Genom hans död fick jag det nya livet. Korsets väg. PÅSK och LIV! / /The way of the cross



Välkommen / Welcome


Det är snart påsk, och man kan tänka på vad påsken innebär........
*
Jag skulle vilja se Genesarets sjö,

Vandra på de ställen där Mästaren gått.

I den lilla byn Betania bodde Jesu vänner Maria och Marta.

Jag undrar hur där var...



~*~

Jesus lämnade Jeriko, och styrde färden mot Jerusalem.
Där skulle han hälsas som kung och sedan korsfästas.

~*~

Den sista veckan han levde på jorden körde han ut köpmännen ur templet. 

Vilket raseri han kände, ja

helig ilska...Den sista måltiden åts... Jesus blir förrådd,

Jesus förhörs, misshandlas, torteras, och blir korsfäst,
                            och/men:

på tredje dagen uppstod han i härlighet.

~*~


Jag fick mitt nya liv tack vare hans död!



















Välkommen tillbaka hit!  /Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar