måndag 7 mars 2016

Fotoblogg: Ja Han kan allt, inget är omöjligt för honom. Vem berättar jag om? Se text om friden och tro./ Nothing is impossible for him


Välkommen/Welcome


I förväntan och glädje och ro:


För honom är ALLT möjligt, INGET är omöjligt. Det finns inget som inte går att ordna, och vi människor är så små och kan inte så mycket, men jag vet en som kan, och om det vill jag berätta här för dig:



Om vi har inställningen att: 

För Gud är allting möjligt, och för Gud finns ingenting som är omöjligt! då kan vi leva ett liv i ständig förväntan och glädje fast kanske livet i övrigt kan vara besvärligt med stora, små, eller mindre bekymmer. Gud hjälper ju oss då vi tror, och vi har överlämnat våra liv i hans händer.

*För Gud är allting möjligt, Så får jag tacksamt tro. Jag har ej rätt att bäva, När Herren är min ro. /R Zetterkvist*

Varför ska man bäva om  man tror att Herren Gud kan allt? Varför ska man bäva, varför inte bara tro? Hebreerbrevet (t ex kapitel 11) är en källa till glädje och kunskap, för där står om verklig  tro, läs det.

OCH:

inget som du beslutar är omöjligt för dig.

Varför ska man bäva om Gud är HERRE i våra liv? Varför skulle man tro att han inte kan leda  eller lära eller uppfylla önskan?

Han kan ju allt!   Han är god och evig och underbar och han är min Far.  

Att prisa Gud, ja det är härligt. Du som inte prisar och ärar Gud vet inte vad du går miste om. Och jag hoppas att du som läser här börjar förstå vem Gud är.   ….Därför tar jag med en liten bit av Psalm 67 i Bibeln:


*Gud, välsigna oss med din nåd. Låt ditt ansikte lysa av glädje då du ser ner till oss! Sänd oss ut över världen med nyheten om din frälsande kraft och din eviga plan för mänskligheten! Alla folk på jorden kommer då att tacka och prisa Herren! Alla människor kommer då att bli glada. De ska jubla av glädje för att du är deras kung och för att du låter rättvisa segra.” /Psalt 67:1-5.

























Välkommen tillbaka hit!   /Hälsn Maria



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar